Usuwanie wgnieceń bez lakierowania
Usuwanie wgnieceń bez lakierowania
Przed usunięciem wgniecenia
Przed usunięciem wgniecenia
Efekt po usunięciu wgniecenia
Efekt po usunięciu wgniecenia
Zestawy PDR do usuwania wgnieceń bez lakierowania
Zestawy PDR do usuwania wgnieceń bez lakierowania

Artykuły

Wgniecenia po gradzie - jak naprawić i ile to kosztuje?

09.06.2020
Uszkodzenia po gradzie

Gwałtowne burze to zmora niejednego kierowcy. Na myśl o niszczycielskim działaniu gradu drżą nie tylko ci właściciele aut, którzy na co dzień parkują pod „chmurką”, ale także ci, którzy wyjątkowo zostawili auto pod blokiem, a nie w garażu. Lecz od razu mamy wiadomość – wgniecenia po gradzie można usunąć, i to bez obawy, że pojazd straci na wartości. Sprawdź, jak to zrobić.

 

Wgniecenia po gradobiciu – jak usunąć?

Zastanawiasz się, jak usunąć wgniecenia po gradzie? Wbrew pozorom nie jest to wcale takie trudne, jak mogłoby się wydawać. W przypadku, gdy grad uszkodził karoserię, bardzo rzadko dochodzi do naruszenia struktury lakieru, czyli, pisząc prościej, w wyniku gradobicie nie powstają rysy. A w takich wypadkach możliwe jest bezinwazyjne usuwanie wgnieceń bez lakierowania.

PDR (Paintless Dent Repair), to stosunkowo prosty i szybki sposób na wgniecenia po gradobiciu i nie tylko. Jak przed chwilą sygnalizowaliśmy, zastosowanie tej metody jest możliwe tylko wtedy, gdy nie doszło do zarysowania karoserii. Wykonuje się wyciąganie lub prostowanie bez lakierowania, a wybór optymalnej techniki uzależniony jest od miejsca, w którym zlokalizowane jest uszkodzenie.

Chcesz wiedzieć, jak to przebiega? Już wyjaśniamy.


Wgniecenia po gradzie – naprawa

Usuwanie wgniecenia bez lakierowania odbywa się metodą na klej lub prostowania od spodu. Często konieczne jest zastosowaniu obu tych technik, ponieważ wgniecenia po gradzie zwykle występują zarówno na dachu, jak i na masce. A jakie to ma znaczenie?

Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania wykonuje się wtedy, gdy do elementu karoserii trudno jest dotrzeć od spodu blachy, wiązałoby się to m.in. z czasochłonnym demontażem poszczególnych elementów, np. podsufitki. Jak się pewnie już domyślasz, wyciąganie blachy bez lakierowania rekomendowane jest w przypadku uszkodzeń po gradzie, które znajdują się na dachu pojazdu.

Jest to metoda bezinwazyjna, co oznacza, że ryzyko uszkodzenia lakieru jest znikome, choć i tak zaleca się, aby była przeprowadzana przez osoby doświadczone. Do jej wykonania, konieczne jest posiadanie specjalistycznych narzędzi do usuwania wgnieceń, m.in. dużego zestawu grzybków, które nakleja się w miejscu uszkodzenia przy pomocy kleju termopotliwego i pistoletu na gorąco. Następnie, przy użyciu wyciągarki zaczepionej o grzybka, powoli odkształca się blachę. Aby nie wygiąć jej w drugą stronę, stosuje się lampy z odbłyśnikiem, dzięki którym można dokonać precyzyjnej naprawy.

Druga metoda PDR to wypychanie wgnieceń, nazywane także prostowaniem blachy. Analogicznie, jest opłacalna w sytuacji, gdy do uszkodzenia można w prosty sposób dojść od spodu blachy. Gdy powstały one na skutek gradobicia, zwykle dotyczy do maski czy klapy bagażnika. Tego typu naprawy blacharskie bez lakierowania są bardziej inwazyjne, zwiększa się ryzyko zarysowania lakieru. Operuje się heblami i wypychaczami blacharskimi, których wielkość, grubość oraz kształt końcówki należy precyzyjnie dobrać do rodzaju wgniotki. Można zakupić zestawy narzędzi do wypychania wgnieceń, aczkolwiek podejmowanie się takiej naprawy bez doświadczenia zwykle kończy się uszkodzeniem lakieru. A wtedy jedynym rozwiązaniem jest wizyta u lakiernika…

Nasz doświadczony zespół zajmuje się wypychaniem i wyciąganiem wgnieceń od lat, specjalizujemy się w tym rodzaju napraw – zgłoś się do nas, a wybierzemy najkorzystniejsze w twoim przypadku rozwiązanie.

 

Wgniecenia po gradzie – cena

Wiesz już, jak przebiega usuwanie wgnieceń bez lakierowania i pewnie zastanawiasz się teraz, ile to kosztuje. Niestety, odpowiedź na to pytanie nie jest prosta i jak zwykle w takich wypadkach – to zależy. Od czego? Przede wszystkim od umiejscowienia wgniotek, a także ich ilości. Najczęściej, za pojedyncze wgniecenie płaci się od 50 zł, natomiast średni koszt naprawy wynosi 500-600 zł. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz wycenić tę usługę.

Warto jednak podkreślić, że usuwanie wgnieceń bez lakierowania jest i tak tańsze o ok. 50% w porównaniu do naprawy blacharsko-lakierniczej. Ponadto PDR jest metodą w pełni uznawaną przez towarzystwa ubezpieczeniowego, dlatego jeśli posiadasz dodatkowe ubezpieczenie AC, polisa pokryje wszelkie koszty.

 

Wgniecenia bez lakierowania – zalety

Już wiesz, że usuwanie wgnieceń metodą PDR jest tańsze, niż szpachlowanie i lakierowanie auta, ale to nie jedyne zalety tego rozwiązania. Co jeszcze warto wiedzieć? Przede wszystkim samochód nie traci na wartości, ponieważ zachowuje oryginalny lakier oraz zabezpieczenia antykorozyjne. Pamiętaj, że konieczność użycia lakieru renowacyjnego każdorazowo obniża wartość pojazdu.

Kolejnym plusem jest to, że naprawy PDR są szybkie w przeprowadzeniu. Oczywiście, gdy wgnieceń po gradobiciu jest więcej, czas ten się wydłuży, aczkolwiek nadal nie musisz martwić się o to, że będziesz musiał oddać samochód na tydzień do warsztatu, albo i dłużej.

Co więcej, czasami możliwy jest dojazd do klienta i wykonanie tej usługi na miejscu. Tutaj znowu wszystko będzie zależeć od tego, jak dużo jest uszkodzeń, aczkolwiek zawsze warto dopytać o taką możliwość.