Usuwanie wgnieceń bez lakierowania
Usuwanie wgnieceń bez lakierowania
Przed usunięciem wgniecenia
Przed usunięciem wgniecenia
Efekt po usunięciu wgniecenia
Efekt po usunięciu wgniecenia
Zestawy PDR do usuwania wgnieceń bez lakierowania
Zestawy PDR do usuwania wgnieceń bez lakierowania

Artykuły

Naprawa wgnieceń w karoserii techniką PDR - na czym polega?

27.09.2017
Wgniecenie w karoserii

Grad zrobił wgniotki na dachu Twojego auta? A może miałeś niedużą stłuczkę na parkingu, w wyniku której w karoserii powstało nieestetyczne wgniecenie? Zanim oddasz swój samochód na kosztowną i czasochłonną naprawę blacharsko-lakierniczą, dowiedz się, kiedy możliwe jest usuwanie wgnieceń bez lakierowania.

 

Jak usunąć wgniecenie w karoserii?

Nie da się ukryć, że auto z widocznymi wgnieceniami traci na swojej wartości. A dla miłośników motoryzacji jest to coś więcej, niż tylko mały, nieestetyczny defekt. Jednak typowa naprawa blacharsko-lakiernicza nie dość, że trwa minimum kilka dni, to w efekcie pozostawia podwójną warstwę lakieru, co zmniejsza wiarygodność pojazdu podczas sprzedaży.

Jednak w przypadku, gdy nie doszło do naruszenia struktury lakieru, możliwe jest wyciąganie wgnieceń przy pomocy techniki PDR. A na czym polega usuwanie wgniecenia bez lakierowania, ile trwa i jaki jest koszt całej operacji?

 

Na czym polega wyciąganie blachy bez lakierowania techniką PDR?

PDR, czyli Paintless Dent Repair, to obecnie popularnie stosowana metoda naprawy wgnieceń bez lakierowania. Polega na wypychaniu lub wyciąganiu niewielkich wgniotek.

Wyciąganie wgnieceń bez lakierowania wykonuje się przy pomocy specjalnego, profesjonalnego kleju. Przy użyciu tego kleju oraz zaczepów „wyciąga” się powstałe wgniecenie. Ten sposób stosuje się w przypadku elementów, do których jest utrudniony dostęp, ponieważ nie wymaga demontażu poszczególnych części samochodów (np. wyciągania podsufitki, gdy wgniecenie powstało na dachu na skutek gradu).

Drugą metodą na naprawę wgnieceń bez lakierowania jest ich wypychanie. Ta technika PDR najlepiej sprawdza się wtedy, gdy do wgniecenia nie da się dotrzeć od strony wewnętrznej, np. w przypadku klapy bagażnika, drzwi, czy błotników. Wgniotkę wypycha się przy pomocy specjalistycznych narzędzi, które ze względu na rodzaj uszkodzenia, mogą różnić się między sobą kształtem, długością, czy końcówkami.

Teoretycznie jest też możliwa samodzielna naprawa niewielkich wgnieceń, jednak często kończy się to uszkodzeniem struktury lakieru. A w takich sytuacjach zastosowanie techniki PDR nie jest już możliwe.

 

Korzyści naprawy blacharskiej bez lakierowania

Prostowanie bez lakierowania w większości przypadków jest najbardziej opłacalnym rozwiązaniem dla właściciela. Zastosowanie techniki PDR skraca czas wykonywania naprawy oraz zmniejsza jej koszt (w końcu nie trzeba lakierować elementów samochodu).

Dzięki temu, że na karoserii jest zachowany oryginalny lakier, wartość auta nie ulega zmniejszeniu, co jest istotne, gdy myślisz o jego sprzedaży. Nie występuje też ryzyko, że karoseria zostanie pokryta innym odcieniem lakieru.

A ile w praktyce trwa usuwanie wgnieceń bez lakierowania? Taka usługa najczęściej wykonywana jest tego samego dnia. Istnieje również możliwość dojazdu do klienta i usuwania wgnieceń na miejscu, co jest najbardziej komfortowym rozwiązaniem dla zapracowanych właścicieli samochodów.

 

Jak widzisz, usuwanie wgnieceń może być proste, szybkie i tanie. Dlatego następnym razem, gdy Twoje auto zostanie uszkodzone w wyniku gradu, czy niedużej stłuczki parkingowej, zamiast szukać warsztatu blacharsko-lakierniczego, oddaj swój samochód na bezinwazyjną naprawę wgnieceń.